Creatief CV

Mooi werk: het verwoorden van boodschappen en verhalen van merken en mensen die uit hun hart spreken.

Creatief CV Marcel Jiskoot

1993 – 1995 Copywriter Saatchi & Saatchi Amsterdam

1995 – 1997  Copywriter DDB Amsterdam

1998 – 2004  Freelance copywriter

2005 – 2011 Creatief directeur/partner Jongens van de Wit

2012 – nu     Freelance copywriter

Thematisch werk: voor klanten als Mensen in Nood, Efteling, Eiffel, Save the Children, Nationaal Fonds Kinderhulp, Friesche Vlag, Audi, Twente Promotie ,Volvo, Mazda, Nuon, Essent, Rabobank, Sony, Eurocard/Mastercard, British Airways, Riedel, Eurocamp en McDonalds. Dit varieerde van landelijke tv-commercials, landelijke dagbladen en radiocommercials. Het thematische werk heb ik als freelancer voortgezet bij bureaus als Alta, FHV/BBDO, JWT, Wunderman en Total Identity. Voor dit laatste bureau heb ik onder meer bijgedragen aan de (creatieve) herpositionering van de Bank Nederlandse Gemeente, Vrije Universiteit Amsterdam, Vedior, Koni, Sanquin donorwerving, Royal FloraHolland, ROC Midden Nederland en Brik.

DM en online communicatie: voor klanten als Vrije Universiteit Amsterdam, Koninklijke Landmacht, ABN AMRO, Rabobank, Centraal Beheer, Volvo, Minolta/QMS, SOS Kinderdorpen, KLM, Jaguar, Manpower, Vedior, Gemeente Utrecht Afvalverweking, Hendrik Jan tuingereedschap, ROC Midden Nederland, Zilveren Kruis, de Nederlandse Staatsloterij en de HEMA.

Prijzen en nominaties: Nederlandse Dagbladprijs, ADCN, Pinnacle Awards, Cannes, Eurobest, SAN, Esprix.